Reacties op reacties - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Robert Poppel - WaarBenJij.nu Reacties op reacties - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Robert Poppel - WaarBenJij.nu

Reacties op reacties

Door: Robert van Poppel

Blijf op de hoogte en volg Robert

17 Augustus 2015 | Namibië, Windhoek

Hoi hoi, later waarschijnlijk een update maar nu reacties op jullie reacties.

@Heleen, fijn te horen dat het leuk is om te lezen. Inderdaad zo ik in het rolletjestijdperk een extra kostenpost in m'n begroting hebben moeten opnemen. Ik heb bijna 6000 foto's gemaakt tot nu toe. Ik hoop dat je olifantje niet alleen op de quad geluk brengt.

@Jesper, thanks! Hoe was het in Alaska? Heb ik iets teveel gezegd?

@Alisia, doet me deugt dat het daar gevolgd wordt. Jammer dat we mekaar gemist hebben inderdaad. Je hebt vast een mooie vakantie achter de rug.

@Rob, nu is het inderdaad niet zo erg om dakloos te zijn. Dat ben ik in eerste instantie ook nog als ik terug kom. Maar dat is een zorg voor heeeeel veel later. :-) Nog veel plezier in Venezuela!?

@Maarten, dank u, dank u. Er zijn weer heel wat foto's te bekijken als ik terug ben. ;-)

@Harold, je moet niet alles verraden, 1997 is wel heel lang geleden! ;-) Ik wist niet dat je zo oud was. :-)

@May& Jef, trouwe lezers. Doet me deugt dat het leuk is om te lezen. Het is fijn om reacties te zien op het blog. Dat is voor mij ook een soort van leesbevestiging.

@Yoko, zoals inmiddels beschreven waren de duinen erg mooi. Ik hoop dat de foto's dat ondersteunen. We zijn denk ik door dat park heen gereden van Dune 45 naar Swakopmund. Namibië was in het algemeen ongekend mooi en is misschien wel mijn favoriet geworden als mooiste land.

@Marij, ik denk dat mijn leraren Nederlands gehakt van me maken als het aankomt op stijl en dergelijke. Hoe dan ook ben ik blij dat je het graag leest. Ik doe mijn best er een informatief, komisch en licht sarcastisch reisverslag van te (blijven) maken. Hoe is de verhuizing verder verlopen? Ben je inmiddels helemaal geïnstalleerd?

@John, "It's a truck, not a bus". Al is de verwarring natuurlijk te begrijpen. De stoelen zijn zoals je ze uit een bus kent, alleen kunnen de rugleuningen niet 'naar achteren'. Ik heb ergens wat foto's van de binnenkant. Als ik daar tegenaan loop zal ik die op de pagina zetten.

@Liesbet & Leen, dank voor jullie reacties. Zoals eerder gezegd in deze reacties, het is altijd leuk om een reactie op m'n verhalen te krijgen. Ik ben al langs een hele hoop plekken gekomen die uitermate geschikt zijn voor geocashes. ;-) Heeeel goed zoeken!

@Eef, nog zo'n trouwe fan! Dat is het enthousiasme dat helpt om te blijven schrijven. Ik begin een beetje achterop te raken, maar ik blijf m'n best doen.

@Daniel, je had er bij moeten zijn. :-) Ik kan me voorstellen hoe je de beschrijving hebt zitten lezen.

@Skwefje, 'zeau' is geen probleem, maar 'visialiseren' is heel erg. ;-) Zoals al een paar keer hier boven/onder gemeld doet het me deugt te horen dat het vermakelijk is om te lezen. Ik blijf m'n best doen. De starre as was zoals beschreven even wennen maar uiteindelijk heel gaaf. Wie weet nog ergens op deze reis een nieuwe kans.

@Sarah, ik ben blij dat jullie met me mee reizen, ik ben blij dat jullie met me mee reizen, ik ben blij dat jullie met me mee reizen, ik ben blij dat jullie met me mee reizen. :-) Geeft niet hoor, zo heb ik meer reacties.

@Leon, "En wij maar werken", zegt de man die 2x per jaar een maand op vakantie gaat. ;-) Mocht het op de fiets niet meer lukken (dat duurt vast nog even) dan is Namibië een echte aanrader. Op de fiets heb je aan een maand zeker niet genoeg. Ennuh, ik moest lachen om je reactie op het wildpark. Ik moest nog harder lachen toen m'n broer hetzelfde dacht. Ik had gedacht dat de ironische ondertoon - die vast ook op andere plekken in m'n verhalen naar boven komt - duidelijk zou zijn. Nee, natuurlijk wil ik niet dat het zoals in de Beekse Bergen is. Het is zo fantastisch!

@Edgar, dank! Ik hoop dat het leuk blijft om te lezen en dat de foto's gewaardeerd blijven.

@Moeders, heb je je niet 'geabonneerd'? Of is het zo druk dat je zelfs niet meer aan mail toekomt? Kan goed, met al het oppassen en klussen in huis. Ik ben nu eigenlijk benieuwd in welk stuk van Kenia jij geweest bent.

@Irene, jaloers ben ik jaren geweest als ik hoorde wat Rob en jij steeds ondernamen. Al heb ik de afgelopen jaren een aardige inhaalslag gemaakt. Volgens mij zijn jullie 'as we speak' voor langere tijd (dan een doorsnee vakantie) in Venezuela. Dat is toch ook weer mooi! Swakopmund was wel OK, maar niet heel bijzonder. Vooral een uitvalbasis voor activiteiten. Hoe dan ook is het meer de moeite om door het land heen te rijden en te genieten van alles wat je ziet.

@Peer, ja Peer, jij kent me natuurlijk al helemaal niet. Dus ik moest nog harder lachen dan bij Leon dat je leek te denken dat ik de Beekse Bergen prefereer boven hoe het 'in het echt' is. Foei! :-) Die vertaling van 'game' is wel apart. Op bijvoorbeeld menukaarten kom je het ook zo tegen: 'appetizers', 'pasta', 'game'. Weer wat geleerd!

En ook @:
Brigitte, Denis, Rudi (Goody), Kate, Wim & Nance (& co), Julio, Patrick (ik weet nog steeds niet wie dit is…), Nico, Judith, Marjan bedankt voor het lezen en reageren op m'n blog!

Stiekem duurde het schrijven van reacties wat langer dan ik had gedacht. Tekst voor een update staat al klaar maar ik post het pas als ik de foto's erbij ook klaar heb. Nog effe wachten dus!

=-=-=-=-=-=-=-=-=

Update: gezien waar ik ben met het vertellen van verhalen zou je niet zeggen dat ik nu in Bangkok ben, maar dat is waar ik sinds twee dagen ben. Terwijl ik de reacties zat te typen was er gedonder dat ik als onweer interpreteerde. Nadat ik een appje van m'n broertje had gelezen en CNN op had gezet blijkt dat er een bomaanslag is geweest. Minimaal 27 doden is de huidige melding. Het is 7 kilometer van het hotel waar ik me nu bevind. Dat is erg dichtbij!

  • 17 Augustus 2015 - 16:47

    De Poppeltjes:

    Ik heb bij ons ma nogmaals mijn email ingevoerd en nu krijg ik wel een herinnering dat je er iets opgezet hebt. Ik moet wel zeggen dat je beter een dikke roman kunt lezen dan in 1x alles van jouw want daar ben je sneller doorheen :)

  • 17 Augustus 2015 - 17:05

    Frans Tillie:

    Hebben ze ook een nagebouwd station Boxtel daar??





    Grapje ;)

    groetjes & veel plezier daar

    Frans

  • 17 Augustus 2015 - 18:08

    Jef En May:

    Dat is grappig al die reacties te lezen aan iedereen. Ik moet wel zeggen dat je verhaal verder gaat dan hier want onze kennissenkring is ook heel benieuwd of we weer een stuk van je verhaal hebben gekregen. Ze vinden het geweldig om mee te volgen.
    Met moemoe heb ik daarjuist al je foto's eens doorgenomen. Ze zat voor de stoof want het is regenachtig en frisjes hier. Dat beurde haar weer wat op. Ze vind wel dat je ver weg gegaan bent voor een hoop zand te zien!!
    Ik ben benieuwd hoe je de overgang van het rustige Afrika naar het (denk ik) drukke Bangkok beleeft hebt. Is het leven daar niet jachtig? Zo stel ik me dat toch voor.
    Ik hoop dat je zo wijs bent dat je het gevaar niet gaat opzoeken daar. Ga rustig de andere kant verkennen en blijf weg waar het niet deugd!
    Geniet weer maar goed daar en hou ons op de hoogte. Groetjes

  • 17 Augustus 2015 - 19:43

    Marij Leijten:

    Hoi Robert bedankt voor de reactie bomaanslag in Bangkok? ben niet meer op de hoogte kan ook niet heb geen t.v. niets, het kan niet waar zijn verhaal is nog steeds aan de gang (en Ziggo bedankt) dat zou momenteel ook wel zeker 6 A4 tjes kosten om dat allemaal te vertellen en ik heb het al wel zeker (niet overdreven) 50 keer verteld en gebeld en de volgende datum dat er weer een monteur komt is jawel 24 augustus tussen 12 en 6 misschien dan uberhaupt t.v. kijken? wordt vervolgd. Nee echt gesetteld ben ik nog niet helemaal zoals ik het nu bekijk ben ik wel een half jaartje verder als alles hangt staat en ligt zoals ik het echt wil hebben moet nog heeel veel opruimen wegdoen enz. mijn berging staat ramvol maar ja alles is over en heb nu de tijd om weer alles te gaan sorteren enz. doos voor doos vandaag hebben ze de gordijnen komen hangen en dat is weer een stuk aangekleder niet meer, zo de verbouwingsfeer verder heb ik nog steeds geen tijd om na te denken en echt te wennen aan het normale ritme iedere dag is er wel iets anders maar de lokatie is perfect overal dicht bij stad de grote A.H. om de hoek en niet te vergeten het openbaar vervoer voor de laatste fase zit ik in ieder geval goed. En nee verhuizen doe ik nooit meer dat is iets dat zeker is. Verder alles komt eens goed zeggen ze dus het moet weer zijn tijd hebben. Zal blij zijn om er een paar dagen tussenuit te trekken samen met je moeder en de twee jannen naar Sauerland daar kijk ik wel naar uit. Verder kijk ik weer uit naar je volgende reisverslag geniet met volle teugen en pluk de dag er kan van alles gebeuren dat zie je wel aan Ab v.d. Boer vreselijk niet aan denken. Dus veel plezier en wel voorzichtig waar de risicos zijn oke!!!!

  • 17 Augustus 2015 - 20:28

    Skwefje :

    Hm, 7 kilometer. Da's niet zo heel ver. Waar was jij ten tijde van de aanslag, en kan iemand dat bevestigen?

  • 17 Augustus 2015 - 23:16

    RAF:

    Dan was je er niet ver vanaf. Gelukkig dat je daar niet was op die moment. Tis fijn al je verhalen te lezen. En je hebt al mooie foto's gepost. Doet da daar nog goed en we lezen het dan weer wel

  • 18 Augustus 2015 - 22:08

    Moeders:

    Kenia: Nairobi - Mt. Kenia - Sanburu - south Horr - Turkanameer - Baringameer - Nakuru en Mombasa. Dat was de rondreis. Nog iets bekends ertussen?
    Grappig maar met reactie op reacties krijg je er nog "dagtaak" bij. Maar je weet dat je t niet voor nix doet. Keep up the good work!
    Als t goed is ben ik weer aangemeld. Maar ik houd het toch wel bij hoor. Liefs moeders

  • 11 Oktober 2015 - 06:09

    Robert:

    Nee Frans, geen nagebouwde stations. :-) Maar ik zal het nog effe navragen. ;-)

  • 11 Oktober 2015 - 06:09

    Robert:

    Nee Frans, geen nagebouwde stations. :-) Maar ik zal het nog effe navragen. ;-)

Tags: Reacties

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Actief sinds 09 Feb. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 13948

Voorgaande reizen:

18 Juni 2015 - 31 Maart 2016

Wereldreis

03 Januari 2012 - 31 December 2012

Expat in Nagoya, Japan

Landen bezocht: